Hisense

Skalibrowaliśmy nowego Mini LED-a Hisense U7KQ

Firma Hisense bardzo dobrze znana jest z dostarczania użytkownikom wysokiej jakości odbiorników w bardzo atrakcyjnych cenach. Można już nawet rzecz, że marka stała się pionierem w tej dziedzinie. Ich najnowszy model, U7KQ, kontynuuje tę tradycję. Telewizor ten jest następcą dobrze znanego modelu U7HQ z 2022 roku. Model U7KQ wyposażony został w panel ULED, który łączy w sobie matrycę VA o wysokim natywnym kontraście i głębokiej czerni z technologią kropek kwantowych, umożliwiającą reprodukcję bardziej nasyconych kolorów. Nowością w modelu U7KQ jest zastosowanie technologii Mini LED, dzięki której nowy model wskakuje na jeszcze wyższy poziom jakości obrazu. Mamy tutaj bowiem aż ponad 500 stref wygaszania (55”- 240, 65″- 384 oraz 75″- 512 stref). Przełoży się to oczywiście na jeszcze lepszą czerń, kontrast i jasność szczytową, która w tym modelu sięga aż 1000 nitów. Model U7KQ oferuje również funkcje zoptymalizowane dla graczy i miłośników sportu, czyli obecność portów HDMI 2.1 (z obsługą VRR, ALLM i AMD FreeSync) oraz matrycę o częstotliwości odświeżania 144 Hz. Telewizor wspiera także treści w formacie HDR10 i Dolby Vision, które jeszcze bardziej urozmaicą nam wrażenia z oglądania. Wszystko to bez wątpienia sprawia, że najnowszy Hisense U7KQ jest bardzo ciekawym i wartym uwagi telewizorem. W szczególności kiedy szukamy, dobrego telewizora w nie za dużej cenie. Teraz pozostaje nam tylko sprawdzić jak omawiany model wypadnie podczas profesjonalnej kalibracji.

KALIBRACJA POD TREŚCI SDR (HD/4K)

Klient korzystał głównie z telewizji satelitarnej, odtwarzacza DVD i sporadycznie z platformy YouTube. W związku z czym wybrany został podstawowy wariant kalibracji, który w tym przypadku zawiera:

  • Kalibrację trybu pod treści SDR (4K, HD)

PRZED KALIBRACJĄ

Telewizor zastaliśmy na ustawieniach trybu obrazu „Standardowy”, który jak już dobrze wiemy jest domyślnym trybem obrazu w telewizorach Hisense. Charakterystykę tego trybu obrazu ukazują poniższe pomiary:

[metaslider id=5440]

Patrząc na wyżej ukazane wykresy, już na pierwszy rzut oka zobaczyć możemy jakie problemy dotykają ów tryb obrazu. Pierwszym z nich jest oczywiście zimna temperatura barw, która przez zbyt dużą ilość niebieskiego koloru w balansie bieli powoduje zaniebieszczenie obrazu i nienaturalne odwzorowanie bieli. Kolejnym problemem są zbyt mocno nasycone kolory, które w żadnym stopniu nie pokrywają się ze standardami przestrzeni barw Rec. 709. Na koniec zobaczyć możemy, że gamma jest za wysoka, co powodować będzie utratę detali w ciemnych scenach. Takie parametry obrazu, nie pozwolą nam nawet w najmniejszym stopniu, cieszyć się z pełnego jakości i naturalnego obrazu, a zobaczymy tutaj jedynie nienaturalny i przekłamany obraz. Poniżej przykładowe ujęcia prezentujące obraz pracujący na trybie obrazu „Standardowy”:

Ujęcie z filmu "Agent i Pół" przed kalibracją

Ujęcie z filmu „Agent i pół” przed kalibracją

Ujęcie z filmu "Agent i pół" przed kalibracją

Ujęcie z filmu „Agent i pół” przed kalibracją

PO KALIBRACJI

Po zakończonej kalibracji od razu zauważyć możemy ogromną poprawę w obrazie. Na potwierdzenie tego spójrzmy tylko na wykresy po kalibracji:

[metaslider id=5441]

Po porównaniu skalibrowanego i nieskalibrowanego trybu, klient był wstrząśnięty zmianą, jaką przyniosła kalibracja. Trudno się temu dziwić, ponieważ obraz przeszedł całkowitą metamorfozę. Temperatura barw, po 20 punkowej korekcji balansu bieli, dostosowana została do punktu bieli D65. Dzięki temu obraz nie jest już zaniebieszczony, co przekłada się na naturalną i miłą dla oka bielą i czernią. Skalibrowana przestrzeń barw idealnie pokrywa się ze standardami Rec. 709, dzięki czemu kolory są teraz naturalne i perfekcyjnie odwzorowane. Na koniec zobaczyć możemy że gamma została wyrównana do poziomu 2,35, dzięki czemu żaden detal w jasnych ani czarnych scenach już nam nie umknie. Tak skalibrowany obraz gwarantuje nam obraz jak najbardziej naturalny i wiernie odwzorowany obraz, czyli taki jakbyśmy widzieli go własnymi oczami.

Ujęcie z filmu "Agent i Pół" po kalibracji

Ujęcie z filmu „Agent i pół” po kalibracji

Ujęcie z filmu "Agent i Pół" po kalibracji

Ujęcie z filmu „Agent i pół” po kalibracji

Klient tak jak wielu innych był bardzo zadowolony ze zmian, które nastąpiły w jego telewizorze. Tak jak każdy inny klient po zakończonym procesie ustawiania obrazu, otrzymał raport kalibracji, w którym spisane zostały wszystkie parametry kalibracyjne. Dzięki temu będzie on w stanie przywrócić ustawienia kalibracyjne, nawet jeśli telewizor zostanie przywrócony do ustawień fabrycznych.

Zainteresowanych kalibracją zapraszam do zapoznania się z ofertą SkalibrujTV

2 komentarze “Skalibrowaliśmy nowego Mini LED-a Hisense U7KQ”

  1. Hisense 65 UXKQ przy sporcie są smugi obraz rwie przy szybkich ruchach czy kalibracja to naprawi.

    • Możemy przekonfigurować upłynniacz tak aby zmniejszyć efekt i uzyskać jakiś złoty środek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *